Jantung Hati ♥♥


السلام عليكم

Hey hey dah lama aku tak post apa - apa dekat sini kan ?
bukan apa aku sibuk dengan SPM , berjalan *okayy sebenarnya aku tak tahu nak tulis apa
okayy maaf ye ?

oh sekarang dah ada cerita ! *mari mulakannya !
sediakan Mee Goreng Basah okayy nak baca ni *mueheheheee taknak biskut kering
aku rasa tak ramai yang tahu aku ada bela rabbit - arnab kan ?
yang tahu cuma orang yang dekat dengan aku jee *rapat bukan melekat yee

mula - mula aku dah minat dengan Rabbit ni dah lama dah .
masa ontheway dari balik kampung , lalu dekat depan kedai jual Rabbit ni .
aku mintak Abah belikan tapi dia condemn aku cakap aku takkan mampu nak bersihkan tahi Rabbit setiap hari .
okayy dia cakap macamtu then aku cakap takpalah kalau taknak belikan , hantar aku dekat kedai tu and aku akan beli sendiri .
pun dia taknak , aku dah meleleh airmata *muahahahaaa gilaa cengeng aku ni !
dia buat tak peduli jee korang tahu tak ?!

okayy hari - hari pun berlalu dengan keinginan untuk memiliki Rabbit membuak - buak *okayy ayat aku keji , rindu sekolah ni weh !
satu hari tu aku ada seminar dekat UM , balik dari UM tu Abah aku jemput .
aku masuk kereta terus ajak Abah aku pergi kedai dulu nak beli Rabbit .
dia diam jee *Abah aku memey macam ni kalau malas layan :P
okayy aku pun terus membebel jee *macam biasalah aku ni !
lepastu masuk rumah , tengok - tengok ada Rabbit dah !
aku menjerit kesukaan lahh wehh !
mula - mula beli Tutti jee lepastu kesian tengok dia sorang - sorang beli Coco pula :)

warna Putih tu Tutti , yang Coklat tu Coco

korang tengok gambar dekat atas pun dah tahu yang Tutti jahat kan ?
yelah dah selesa sangkar sorang - sorang tetiba ada 'pendatang' comel pula tuu .
bak kata orang , jealous lettewwwwww~!

lepastu jaga - jaga - jaga lah dua ekor ni sungguh - sungguh .
kemudian makin lama makin gemuk dan dewasa 'mereka' ini .
kenalah beli sangkar yang lebih besar .
tiba - tiba Tutti beranak *hahh sudah !
kena asingkan Coco balik ke sangkar lama *sangkar tu selesa lah juga kalau untuk sekor je duduk ;)

esoknya tu tengok anak Tutti hilang *aku syak Tutti makan anak dia , sedihlah kan !
lepastu dalam sebulan kemudian , dia beranak lagi pun hilang juga .
aku macam syak bukan dia yang makan sebab aku nampak darah anak dia kena heret ke luar .
so aku syak kucing lah yang makan ni *DAMN gilaa !

lepastu dalam sebulan kemudian aku nampak Tutti macam mengandung .
so aku taknak pisang berbuah 3kali ;)
aku pergi kedai beli jaring - jaring yang warna hijau tu dalam semeter rm7 je *murah !
aku beli dua meter lah , sangkar tu besar 
lepastu aku potong - potong ikut bahagian sangkar tu *paham kann ?
aku ikat guna wayar dalam kabel tu *Abah yang tolong potongkan kabel tu
aku buat sampai tangan aku berdarah okayy *alaaa lupa nak snap gambar sangkar ! maaf yee ?

tak lama lepas aku buat tu , Tutti pun beranak .
bau anak dia memang buat kucing tertarik sangat , yelah bau daging segar tu bhai !
malam tu masa aku nak tidur , aku dengar kucing mengiau macam marah dekat sangkar Tutti tu .
aku senyum sebab aku tahu kucing tu geram sebab tak dapat rasa daging segar *mueheheheee
okayy hari berlalu , Baby Bunny aku makin membesar dengan cepat .
aku memang nak dorang besar cepat sebab aku nak cium dan pegang dorang .

#info : Baby Bunny tidak boleh dipegang sebab nanti mak dorang taknak susukan dorang kalau anak dia berbau manusia

sekarang dorang dah besar *meh tengok gambar !

Dari Kanan : Bibot , Pipot dan Mimot :)

comel bukan ?! *mueheheheeeee bangga kejap :P

sekarang setiap hari aku mesti pegang , cium puas - puas .
rasa dorang comel sangat .
Mak yang dulu dok cakap Rabbit aku busuk - busuk pun bila tengok Baby Bunny aku terus cakap 'Comelnyaaaaaaaaa !'
heheeee dulu aku bela kucing pun beranak jugaa tapi dah buang sebab Kitten sangat suka berak merata - rata *busuk yang hamatttt !
Baby Bunny takda berak awal - awal bulan ni *betul kan ?
so takdalah bau :)


dah habis Mee Goreng Basah tu ? *kalau belum simpan dalam peti ais sambung makan esok :P
okayy entri ini diakhiri dengan muka Mimot yang 'mengancam' *aaauuuummmmm meh geget sket :D

p/s : aku memang suka letak nama gedik - gedik dekat Pet aku :P

1 comment:

Cik Ketam said...

Rindu kau .
Rebit tu comel sangat . ^_^
geram . yang kecik tu .
huhu . :P