Bangkitlah Manusia .

Assalamualaikum :face9:

" wehh aku tak pandai macam kau ! "

" aku tahu aku bodoh macam kayu . "

kau pernah dengar orang cakap macam ni :s:
aku selalu sangat dengar .
kadang - kadang rasa macam nak maki , nak marah :face16:
tapi tak sampai hati :face34:

aku rasa nak marah bukan apa ,
aku cuma nak sedarkan diri 'orang' tu je :p:

kau tak cuba pun buat benda tu tapi kau dah mengalah .
apekes :120::119:
lainlah kalau kau dah buat tapi kau tetap gagal .

tapi kenapa taknak mencuba lagi :s:
kenapa nak berhenti setengah jalan :s:

cuba ambil kata - kata ni
disebalik seorang yang berjaya tercatit sejuta kegagalan

bila kau dah berjaya ,
kenapa perlu berlagak :120:

tak perlulah nak meninggi diri ,
tak perlu nak perli - perli orang sesuka hati .

sedarlah bukan selamanya kau akan berjaya macam sekarang .

tak perlu kau susah - susah nak sakitkan hati orang dengan ayat kau yang 'berpelajaran' tu wahai manusia :93::94:

p/s : hidup makin lama makin susah , jadi bersedialah !

2 comments:

Cik Ketam said...

ya , betul .
setuju . Dan terima kasih juga .

fieqa said...

@cik ketam :
ahha peringatan utk aku dan juga smua org :D