Kita Berbeza

Assalamualaikum . hello hello .
*dah dah jangan nak banyak songeh , teruskan dengan tajuk tu !
heheeee
hahh hahh , apa yang berbeza sangat tu
mehh sini aku nak share *ewahh tanak guna ayat kongsi :

Pasal kawan
" hoi , kawan-kawan aku dekat tempat lama semua dress-up smart wehh . tak macam kau dengan kawan-kawan kau tu , kampung ! "
budak yang kononnya up-to-date berkata

kalau aku terkena aku mesti rasa *hokoloh , apahal minah ni ?
kau suka ke pakai baju keras-keras , berbelit-belit dan sangat tak menyenangkan kau tu hanya untuk kau jadi perhatian ?
tak payah perasan lah , orang pandang cara kita bercakap , pasal berpakaian jatuh nombor dua .

kalau kau rasa kami selekeh , kami peduli apa ?
just be yourself lahh makcik .
pergilah balik ke tempat kau tu . kami langsung tak heran .

Pasal pakwe
" weh weh , pakwe aku bagi aku rantai ! "
" weh tadi pakwe aku cakap dia sayangkan aku sangat-sangat dekat kawan dia ! "
" weh pakwe aku kena kacau dengan sorang minah ni , macam mana ni ? "
bila budak sekolah jatuh cinta berkata

makcik , kami peduli apa dengan pakwe kau tu ?
kalau dia nak pergi makan taik unta pun , pergilah .
kami tak peduli langsung .

oh pakwe awak tu handsome sangat ke ? kaya ke ?
kalau ye pun apa kami peduli ?
sudahlah , lupakan semua nie , teruskan belajar .
penat makbapak kau kerja untuk hantar kau belajar tapi wang yang dorang bayar yuran sekolahkau tu umpama kau buat macam tisu tandas je .
patut ke ?

Pasal muka
" eh hitamnya muka kau , berjerawat habis ! tengok muka aku , putih je , jerawat pun takde ! "
budak sekolah yang mengaku famous bercakap

aku rasa normal lah masa sekolah muka macam cacar-marba .
memang itu lumrah , jerawat merata-rata .

oh ya makcik , memang lah awak putih gebu , sebab
masa kawan-kawan awak bergelak ketawa di hujung padang sana ,
awak duduk dekat bawah pondok umpama puteri lilin *patut tengok muka aku bila taip ni !

kau sia-siakan zaman kanak-kanak kau dengan menjaga kulit .
tapi pernah tak kau fikir bila kau besar nanti kau dah tak berpeluang nak bergelak ketawa di hujung padang ?
oh kau akan menjadi rebutan budak-budak lelaki dekat sekolah ,
syabas ! *lagi patut lihat ekspresi muka aku !

itu sahaja kenangan yang kau ada ?
tolonglah , tak perlu nak cover-cover depan budak lelaki lah !
dorang pun macam kita juga , spender pun makbapak belikan .
what do you expect ?
dia nak belikan kau banglo sebijik ?
HAHAHA in your dream .

p/s : aku tak bercakap mengenai kau . kalau kau terasa , aku tak buleh buat apa-apa .

No comments: